Recept na lepší známky

31. ledna 2014 v 16:46 | Magdaléna |  Z hlavy
Je po konci pololetí a my školou povinní jsme už obdrželi vysvědčení. S větší či menší spokojeností...
Své známky jsem trochu naznačila v tomto článku, který, k mému překvapení, vyvolal reakce žádající o recept na samé jedničky. A když se mě včera kamarádka už poněkolikáte zeptala, jak to proboha dělám, rozhodla jsem se.
Zkusím sepsat, co pomáhá mně.

Chtěla bych jen podotknout, že tento článek rozhodně není žádný návod na "samé jedničky snadno a rychle". Je to jen jakýsi soupis toho, co já dělám proto, aby škola byla trochu pohodlnější. Nejsou to také žádné metody k učení, ale spíše komplexnější body k celkovému přístupu. A pokud nemáte rádi, když někdo radí, tak to nečtěnte... :) Já také nerada, když mě kdokoli poučuje :)



Věřit si
Myslím, že přesvědčení dělá nejméně 50%. Když jsem si budu jistá, že jsem chytrá a že to zvládnu, opravdu se to splní. Když si sama sebe zaškatulkuju do kategorie "dobrý student", bude to ze mě vyzařovat, budu působit sebevědoměji a nepodlehnu tolika stresům

Soustředění ve škole
Není to žádná velká novinka, ale člověk na to často zapomíná. Přestože je to někdy těžké, pozornost při hodině se opravdu vyplatí a může nám ušetřit i několik hodin práce doma.

Pohled "chápu a zajímá mě to"
Tohle je trošku pokrytecká rada, která si odporuje s bodem č.2, ale já jí občas využívám. Co si budeme povídat, někdy je těch 45 minut (nebo dokonce 90) opravdu dlouhých. Zjistila jsem, že je dobré naučit se předsírat zájem. Když učitel vidí, že sledujete, nebude mít tendence vás zákeřně vyvolávat, a vy mezitím můžete pouštět svou fantazii na procházku :)
(neaplikovat raději příliš často, mohlo by se to provalit!)

Dobré vztahy s učiteli
Chápu, že asi málokdo pije s profesory slivovici a pracuje s nimi na stejné brigádě (no dobře, já ano), ale jistý zájem ocení všichni. Já měla vždy tu hloupou vlastnost, zamilovat si ty nepřísnější - a když nad tím tak přemýšlím, možná to není až zas tak špatné. Oblíbeným profesorům občsas píšu do testů či esejí různé drobné vzkazy... a namísto opravené práce mi pak zpátky přijde dopis. Když máte rádi toho, kdo učí, musíte začít milovat i jeho předmět.

Organizace
Pro mě osobně velmi důležitý bod! Každou neděli si napíšu seznam toho, co musím během následujícího týdne zvládnout. Pokud je toho více, rozpracuji si ještě každý den zvlášť. V jednom sloupci mám sepsané záležitosti do škola a ve druhém pak věci mimo (koníčky, blog, důležité e-maily, ...) Odškrtávání splněných položek mi přináší neobyčejnou radost a chuť - chci je přeci zaškrtat všechny, no ne? :)

Využití času
Snažím se využívat každou chvilku, která jde. Místo čekání na autobus čtu knížky, když učitelé zkouší, píšu si úkoly na jinou hodinu a behěm koukání na "zbytečný" film se třeba učím španělská slovíčka. Po škole mám pak víc času a nemusím se zatěžovat podobnými jednorázovými věcmi.

Neupínat se
Známky přeci jenom nejsou všechno. To, že se někdo učí snáz (asi to budu i já) je prostě fakt, který opominout nelze. A už jenom z toho důvodu určitě není moc dobré upínat se jenom ke škole. Já vím, mně se to říká... Ale když vidím třeba spolužačku, která už od druháku vypracovává maturitní otázky, přijde mi to trochu přehnané. Ano, možná bude mít ve čtvrťáku větši klid, ale ty 2 roky kamarádství ji nikdo nevrátí.

Tak... trochu jsem to zkusila. Malinko se bojím, co mi na to řeknete.
A kdybyste měli nějaký tip i pro mne, klidně pište a pište :)
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pandora Pandora | E-mail | Web | 1. února 2014 v 10:27 | Reagovat

Super článek, je tu ale jeden malý háček...Všechny ty body v podstatě dodržuji (Snad až na to využití času, tam by to ještě chtělo dovést k dokonalosti.) a přesto mám jednu dvojku. Ach jo. Vlastně, když se to tak vezme, znalosti a pochopení mám na jedničku, ale je tu jedno "ale". Jaký lék máš proti přehlídnutí se, když člověk zapomene m/s převést na km/h, nebo si prostě něčeho nevšimne? Hodně lidí mi povídalo, že to chce větší pozornost a tak, ale já se soustředím co můžu, a v tom spěchu to vynechám. Nebyla by nějaká zaručená rada, abych mohla jít v Tvých stopách?

2 Slečna A. Slečna A. | Web | 1. února 2014 v 10:38 | Reagovat

Je to super! :) Upřímně, příjde mi to podobné jako s tím hubnutím. Člověk nemůže hledat zaručené rady, člověk se musí zamyslet nad svým přístupem a ten změnit :) O tom to převážně je :) Tak doufám, že tohle někomu pomůže, si to uvědomit, sepsala jsi to pěkně :)

3 DaG DaG | E-mail | Web | 1. února 2014 v 11:00 | Reagovat

Hihi, ale v těláku mi to nikdy nepomohlo, ač jsem koukala a předstírala zájem o šplh na tyči sebevíc, prostě jsem vždy jen visela ve výšce, která odpovídala délce mých rukou a pár cenťáku navíc za "výskok" - a to bylo vše. A tak to šlo s během (uáááá), výmyky na hrazdě jsem nahrazovala návštěvami alergologie, v posilovně jsem hledala místo co nejdál od potupných zrcadel a při basketu jsem musela nutně na WC.
Ale jiné předměty celkem tímto postupem šly :-)
Hezky sepsáno!

4 PaPája PaPája | Web | 1. února 2014 v 21:08 | Reagovat

Dobrý manuál! :D Já si myslím, že to je jako se vším. Jsou lidi, kteří to mají vrozené, to podávání dobrých výkonů ve škole, a s trochou popostrčení pak mají samé jedničky či samé dobré známky ne s žádným závratným šprtáním se přes celé noci. Ovšem, pak tu jsou lidé ne tolik "nadaní", ale ti když budou CHTÍT, tak budou mít taky skvělé známky, ne-li samé jedničky. Samozřejmě se z toho nesmí zbláznit, i takové případy znám...

Mě učení problémy nijak nedělá, když chci tak si věci do hlavy nacpu za 20 minut jízdy autobusem, možná, že mám i trošku fotografickou paměť :-). S matikou a celkově logikou a přemýšlením nad čísly by to bylo trošku těžší. Asi i s těmito předměty bych to uhrála na jedničky, kdybych se fakt kousla, ale na to nemám tolik odhodlání a říkám si, že těch pět dvojek mezi samými jedničkami mě nezabije. Navíc po roce mám opět vyznamenání! :-)

A tobě gratuluju k těm samým jedničkám. Asi si talent a dříč v jednom! :-)

(Promiň, rozepsala jsem se :D)

5 Zítra Zítra | Web | 1. února 2014 v 21:40 | Reagovat

To sedí. Taky jsem to aplikovala, ale bez soustředění. Měla jsem ještě chytřejšího přítele, který mne všechno doučil :o)

6 Kariol Kariol | E-mail | Web | 2. února 2014 v 18:33 | Reagovat

Jsi vážně dobrá. :)
Tvoje rady v podstatě znám, i když nejsem moc zásadová. A, já vím, jsem divná, ale občas si říkám - stejně už nebudu moc říct, že jsem celou základku měla samý jedničky, tak proč se snažit je mít teď? - vím, není to logické, jsem v tomhle ohledu nepochopitelná i sama pro sebe.
Co se týče toho říkání si, že jsem chytrá - bohužel to si říct neumím, protože jakmile něco začnu dělat, vidím svoje nedostatky, které tam prostě jsou. A vždycky je najdu.
Ale tak třeba s učiteli vycházím dobře, s dějepisářkou sedávám v autobuse a s češtinářkou, němčinářkou a angličtinářkou si tak nějak přizvukuju během hodin i o přestávkách. :D

7 Vendy Vendy | Web | 3. února 2014 v 11:33 | Reagovat

Jsi cílevědomá a je vidět, že studium je pro tebe důležité. Dovedeš se soustředit (to je taky jedna z důležitých věcí) a ostatní body, co píšeš, s těmi mohu jen souhlasit.

8 Em Zet Em Zet | Web | 6. února 2014 v 14:25 | Reagovat

Můj recept na lepší známky asi neexistuje. :D Já jen využívám svou krátkodobou paměť a snažím se uplatnit co nejvíce logického myšlení na odvozování odpovědí v testu, které nemám. :D :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
.
Všechny texty a fotografie jsou má vlastní tvorba, prosím respektuj to. Děkuji.


.