O mně

18. ledna 2014 v 15:06 | Magdaléna
/Po tolika měsících na blogu už by se asi slušelo napsat něco o sobě, nemyslíte?/

Jsem středoškolačka, která si stejně jako všechny ostatní středoškolačky myslí, že je něčím výjimečná. Věřím v lepší budoucnost, svobodu a splněná přání. Po nocích brečím, když žádnou budoucnost nevidím. Už jenom to ze mě dělá osobu naprosto průměrnou.
Jsem živoucím důkazem toho, že paradoxy a oxymoróny mohou žít ve vzájemné symbióze.
Jsem ctižádostivá, ale ne cílevědomá (přestože to někdo může vnímat jako synonyma).
Miluju nektarinky, ale neholduju broskvím (přestože v tom někdo nemusí vidět rozdíl).



Mám slabost pro plnící pera, polštáře, podzimní chvíle a pěkné přebaly knih.
Příliš nekoukám na filmy, ale pokud už ano, tak na "divné" umělecké francouzské nebo německé s titulky.
Baví mě laciné americké komedie - hlavně ty vánoční.
Momentálně ráda listuju kuchařkama.
Miluju školní a táborové jídelny.
Nejím lečo.
Dokáže mě vytočit, když někdo chodí pomalu.
Jsem ranní ptáče.
Trpím vrozenou i získanou nedůvěřivostí.
Trvalo mi dlouho, než jsem si uvědomila, že nejsem umělecky nadaná.
Miluju matiku.
Ještě nikdy jsem neměla na vysvědčení 2.
Baví mě stříkat vodu na rozpálená kamna a poslouchat ten syčící zvuk.
Nepiju kolu, kofolu ani cokoli jiného černého.
Když jsem byla malá, bála jsem se vodovodního kohoutku.
Mám ráda všechny barvy kromě oranžové a posrané.
Nedokážu se rozhodnout, zda je lepší čaj nebo káva.
Už dva roky píšu jen černým inkoustem.
Baví mě cestovat autobusem.
Líbí se mi kluci s dlouhými tmavými vlasy.
Líbí se mi holky s krátkými plavými vlasy.
Potřebuju často chválit.
Nemám ani špetku senzibilních vlastností.
Mám ráda luční květiny a nesnáším žluté růže a karafiáty.
Ještě nikdy se mi nestalo, že bych nezahubila květinu.
Chci si nechat narůst vlasy až na zem a pak je ostříhat na ježka.
Mám tříbarevné oči.
Umím pískat na prsty líp než kdejaký kluk.
Byla jsem jediná, kdo dostal trojku z kotrmelců.
Jsem schopná poslouchat jednu písničku celý den dokola.
Pro výraz blaženosti nad mnou uvařeným jídlem jsem ochotna udělat cokoli.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Bára Bára | Web | 18. ledna 2014 v 18:12 | Reagovat

Máme toho hodně společného, ale docela mě zarazila věta "Miluju matiku.", takových lidí se už moc nenajde :D A ta fotka je perfektní :33 Teď, když už o tobě něco vím, začal se mi tvůj blog líbit. Můžu si tě dát do oblíbených?

2 Kariol Kariol | E-mail | Web | 18. ledna 2014 v 18:18 | Reagovat

Jsem za takové shrnutí o tobě a nové poznatky ráda, i když si myslím, že samotným psaním blogu ses hodně přiblížila. A jsem moc ráda, že jsem tě poznala.
Tys měla vždycky samé jedničky? O_O :D

3 Teeda Teeda | Web | 18. ledna 2014 v 20:17 | Reagovat

Dobrý! :) Ctižádostivost, ale necílevědomost je mi velmi blízce známá... .)A vůbec... hodně toho máme kupodivu společného. :)

4 DaG DaG | E-mail | Web | 18. ledna 2014 v 20:50 | Reagovat

Díky! Spoustu věcí odškrtávám, některé nechápu (matiku), jiné obdivuju (ranní práčkovství, pískání,...), a jdu si do svého úchvatného pera od Ježíška natáhnout čerstvej inkoust. Hnědej :-)
Jsem ráda, že Tě znám - aspň tudy a aspoň takto letmo :-)
PS: Dnes jsem vybojovala skvělé housky, zítra mne čeká jehněčí kýta. Dám zprávu ;-)

5 Therese Therese | Web | 19. ledna 2014 v 10:39 | Reagovat

To je moc milý :-), tohle já ráda vždy čtu... Je fajn se takhle představit :-))!!   Miluješ matiku? Proč ne? :-)
Směji se nad těmi kotrmelci :-)... Já jsem se jich na ZŠ vždy snažila vyhnout :D, za to na SŠ jsem už je uměla i pozpátku :D...
Závidím ti to pískání, já umím pískat pouze mezi prsty, když si tam vložím trávu, určitě to jako táborník znáš :)).. Jinak neumím :D...
Hezký, fakt :-)...

6 Casion Casion | Web | 19. ledna 2014 v 11:13 | Reagovat

Veľmi pekný a pútavý článok, celkovo sa mi páči štýl akým si sa rozhodla o sebe niečo vypovedať :-)

7 Magdaléna Magdaléna | Web | 19. ledna 2014 v 12:36 | Reagovat

[1]: Je pravda, že matika se stává čím dál tím neoblíbenější... ale beru to jako jednu z položek mnoha lidských předsudků.. :)

[2]: Děkuju, máš pravdu, že články řeknou mnohdy více. A ano, měla... ale letos teda dost vytahuju. Pokud zítra projedu trestní právo, tak tu větu budu muset smazat.

[3]: Hodně? Kupodivu? :) To by mě docela zajímalo.

[4]: Do pera? Šmankote... Jaké? Barva? Značka? Od koho? ... Když poznám někoho s vášní pro plnění, neznám hranic, je to pro mě srdcová záležitost. A hnědý inkoust zní tak... tak lákavě. Na druhou stranu je tu ta věrnost k černé. Kdysi jsem psala zeleně, bylo to zlý období... a nelíbilo se mi to. Ale hnědě... Mmmm. (pardon :))
Jinak děkuji za krásný komentář.
P.S. Zprávu určitě dej. :)

[5]: Jó, jo, pískání na trávu... to byla výzva mého dětství, znám moc dobře.
Ty kotouly jsou zlo - já je pozpátku také umím, trochu křivě, ale ano... dokonce i ze stojky ho udělám... Jenže mi nejde kotoul ze stoje do stoje a roznožka... :) Jsem lemák.

[6]: Vážně?

8 PaPája PaPája | Web | 19. ledna 2014 v 13:26 | Reagovat

To je fajné. :-) I jsem se zasmála :D.
Taky mám ráda plnící pera. Na začátku školního roku jsem si koupila takový zlato-černý. Možná by se tomu dalo říct "retro"? :D Prostě je to můj miláček! Jen mi příjde, že čím jde doba dál, tím míň se používají, a to je škoda, páč maj podle mě svoje kouzlo...

Ještě v některých faktech jsem se docela našla. Třeba ty školní a táborové jídelny-zvlášť u těch táborových mám ráda pohodičkovou atmosféru.
Ale teda ta matika, takových lidí moc neznám! A úplně si mě dostala faktem "Ještě nikdy jsem neměla na vysvědčení 2." .... jenom brada dole, nic už neříkám. :D

9 Pandora Pandora | E-mail | Web | 19. ledna 2014 v 14:48 | Reagovat

Já nemám slov. Můžu poprosit o ten zaručený recept na samé jedničky? A o chuť k jídlu ve školních jídelnách (v táborových ji mám taky, bez obav)? Ačkoliv je tady hodně lidí, kteří se nad tím podivují, já tu matiku docela chápu. taky i mám ráda, ale nejde mi...

10 Date tree Date tree | E-mail | Web | 19. ledna 2014 v 15:50 | Reagovat

Tyjo, ani mě ještě nenapadlo o sobě napsat na blog, krom toho mála v menu, tak nějak si říkám, že v mých článkách na sebe občas prozrazuji až až :)
Moc se mi líbí, jaké používáš obraty a jak píšeš. A tříbarevné oči mám také :D
A na fotce jsi hrozně roztomilá :)

11 Ježurka Ježurka | E-mail | Web | 19. ledna 2014 v 16:50 | Reagovat

Krásně jsi to všechno napsala. S tou matikou to máš podobné jako moje vnučka. Ta ji studuje na VŠ (jaderná fyzika a matika, docela síla). A máš moji poklonu, že si vedeš tak VÝBORNĚ! Přeji, aby ti to vydrželo! A dost mi zase vadí, že tě štvou lidi, co chodí pomalu, ale doufám, že ti staří a nemocní ti nevadí.

12 Magdaléna Magdaléna | Web | 19. ledna 2014 v 19:24 | Reagovat

[8]: :) Jsem ráda, že to bavilo... Zlato-černé měla má kamarádka. :) Adonise.
.
Na jídelny mám konečně štěstí, a atmosféra je báječná, to máš pravdu... A ohledně brady dolů - přála bych ti vidět tu mou u tvých článků

[9]: Recept na samé jedničky? :) Nevím - věřit si? Recept na chuť je daleko snazší - vybrat si školu, kde se dobře vaří, a pak lidi, se kterými na oběd chodíš :)

[10]: Děkuju. :) Fotku jsem našla ve starém albu... A o sobě určitě něco napiš... nemusíš se nijak svěřovat, já taky psala spíš drobnosti :)

[11]: Vaše vnučky docela obdivuju. O jaderce jsem chvíli taky přemýšlela, dokonce jsem byla i na té škole (mimochodem báječný kolektiv lidí!), ale asi bych nechtěla být zaměstnaná ve výzkumu a navíc si na to nepřijdu dostatečně chytrá... :)
Pomalost jsem myslela spíše ve stylu ucouraných kamarádek :). Se staršími lidmi prožívám celý svůj život, tak snad to nehrozí :)

13 Erička Erička | Web | 19. ledna 2014 v 19:59 | Reagovat

Tebe baví matika, tak to je dobrý, samé jedničky a to i z matiky, tak to mně asi nehrozí, jinak by to šlo, ještě mě zaujalo to ranní ptáče, tak to já asi budu to pozdní :-D

14 Em Zet Em Zet | Web | 19. ledna 2014 v 20:40 | Reagovat

Jsem fakt ráda, že konečně někdo na blogu pochopil, že je to o MNĚ a ne o MĚ. :D Vážně, jsem ráda, že tu tuhle chybu nemáš. :)

15 pavel pavel | Web | 19. ledna 2014 v 21:37 | Reagovat

Hlavně v tom černém inkoustu a v jídle (poslední bod) máme nejvíc společného. Když moje přítelkyně (jakákoli) si z mého uvařeného jídla ještě přidá, jsem štěstím bez sebe. Rád pozoruji holky, které s chutí baští. :D

16 Vendy Vendy | Web | 19. ledna 2014 v 21:48 | Reagovat

To je skvělá sebeprezentace. Některé věci máme asi společné (taky bych dovedla poslouchat jednu písničku půl dne, jsem schopna si ji namixovat do playlistu několikrát), kuchařkami taky ráda listuji (nebo spíš, Apetitem a Gurmánem (nebo Gurmetem? ten časopis o vaření, prostě). Jen už ne tak ráda vařím. :-)
A posraná barva mě dostala. :D

17 Magdaléna Magdaléna | Web | 22. ledna 2014 v 20:54 | Reagovat

[13]: Pozdní ptáčata jsou sovy :)

[14]: Kamarádka mi to kdysi vtloukla do hlavy :) Taky jsem s tím měla problém.

[15]: :D :D Tak to rozumím. :) Ať jim chutná (nějaké speciální menu na první ochutnání?)

[16]: :) děkuju, to je milé. Já na časopisy moc nejsem. Leze mi to dost do peněz a ve finále uvařím maximálně 2 recepty (ale samozřejmě čas od času něco koupím :) )

18 DaG DaG | E-mail | Web | 26. ledna 2014 v 20:28 | Reagovat

[7]: Právě jsem zjistila, že se mi nepřeposílají reakce na mail, ačkoli zaškrtávám, že chci. Nebudu reprodukovat slova, která zazněla.
K dotazu - vlastně jsem odpověděla u Tvého Parkurového příspěvku, takže více slov netřeba. Snad jen značka - můj milovaný inkoust je zn. Pelikán :-)

19 Vendy Vendy | Web | 28. ledna 2014 v 13:53 | Reagovat

[17]: Jeden čas jsem kupovala Apetita, každý měsíc, parádní časopisy. Pak už mi připadalo, že se některé recepty podobají, tak jsem postupně přestávala. Ale to jsem ještě na to měla peníze, teď už si takové nákupy nemůžu dovolit.
Možná sem tam Gurmán, tak třikrát do roka, on je levnější než Apetit a stejně dobrý.
Kuchařek mám několik, takže ani ty už nekupuji, navíc mám asi sedm kazet z pořadu Prima vařečka a jednu komplet Delii Smithovou :-)
A co myslíš, vařím podle nich? Ani náhodou, a když potřebuji nějaký recept, sáhnu po jediné kuchařce, která je spolehlivá - Vaříme zdravě, chutně a hospodárně. :-)

20 Sentencia Sentencia | Web | 2. února 2014 v 15:21 | Reagovat

tyhle práskací články mám ráda. Ráda je čtu a nevadí mi ani, když je mám psát. Jednoduše, stručně, jasně... tak to má být a člověk se dozví spoustu zajímavostí. V několika věcech máme dost podobné ne-li stejné postoje a názory. Myslím, že bychom si rozuměly i v reálu :)

21 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 5. dubna 2014 v 10:47 | Reagovat

Listvování kuchařkama je povznášející.

22 Vendy Vendy | Web | 11. června 2014 v 23:11 | Reagovat

Off theme (škoda že nemáš zprávu autorovi, takhle musím strašit v komentářích), ohledně šátků hedvábných, mám je na Fleru, na prodej.
Pokud bys chtěla ten fialovo-žluto-zelený nebo jiný, zkus se tam podívat.
Můžu ti ho taky poslat přímo, po domluvě, mimo Fler. Cena by byla asi o 10% nižší (odpadla by provize). Jestli máš zájem, napiš mi do emailu, poslala bych ti odkaz na Fler, aby ses podívala, mám tam víc náhledů, a kdybys ten šátek chtěla, můžem se domluvit...
Můj email je:
eumenidas@seznam.cz

P.S. tento komentář raději smaž, ať ti tu nespamuju... díky.

23 Janča Janča | E-mail | Web | 18. srpna 2014 v 20:41 | Reagovat

Měla jsi ty kotouly dělat se mnou, to bych byla horší. :D
To, že jsi neměla nikdy 2 na vysvědčení znamená, že jsi měla vždycky samý? :O Nebo třeba i nějakou trojku, ale ne dvojku?
Posraná barva zní fakt vtipně. :D Celkově je ten článek vtipnej a pěknej. :)

24 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 17. září 2014 v 21:48 | Reagovat

Je to moc hezky napsané. Usuzuju podle toho, že jsi určitě milá a přátelská :).

25 Pavlína Veselá Pavlína Veselá | E-mail | 20. března 2015 v 15:21 | Reagovat

Dobrý den, na Vašich stránkách jsem nikde nenalezla Váš kontakt. Obsah blogu se mi velice líbí a chtěla jsem Vás kontaktovat ohledně nabídky spolupráce s druhým českým největším internetovým knihkupectvím. Pokud to bude jen trochu možné, napište mi, prosím, na pavlina.vesela7@gmail.com. Do předmětu uveďte název Vašeho blogu. Těším se na spolupráci, Pavlína Veselá

26 i r i s i r i s | Web | 29. března 2015 v 15:53 | Reagovat

To je hezký představovací článek. Vypadáš jako sympatická osoba. A opravdu máš můj obdiv za ty samé jedničky. Mně vysvědčení vždy kazí tělocvik. Trojka z kotoulů je v pohodě - já nikdy v životě kotrmelec neudělala (možná omylem, když jsem zkoušela svíčku nebo spadla z kruhů). :-)
A ranní ptáčata mají dle mého názoru snazší život, žel, já se mezi ně neřadím, ať se snažím jakkoliv.

27 Martina Martina | E-mail | 14. května 2015 v 19:43 | Reagovat

no páni, když jsem to četla, jako bych viděla své skoro dvojče :):)

28 Termitka Termitka | Web | 23. listopadu 2015 v 13:34 | Reagovat

Jsi zajímavá osobnost, nicméně syndrom "našla jsem své dvojče" se u mne nevyskytl :)

29 Van Vendy Van Vendy | Web | 13. prosince 2015 v 13:45 | Reagovat

Off theme. Zaujalo mě tvé zamyšlení nad pařížskou událostí a vším kolem. Chci ti jen říct - zkus si na tohle udělat vlastní názor, všímej si víc stran, víc různých komentářů, je dost videí a ne všechny jsou hoaxové. Ono to není jen o uprchlících a migrantech a terorismu, vypadá to, že věci jsou složitější. A hlavně mysli - v Sýrii je válka čtvrtý rok, proč najednou všichi utíkají až letos? A proč lidí ze Sýrie je tak 10-20 procent a zbytek je promíchaný z Afghánistánu, Kosova, Pakistánu a bůhvíodkud? Proč utíkají před válkou přes pět zemí, které ve válce nejsou? Proč chtějí zrovna do Německa nebo do Belgie nebo do Anglie? Proč se úplně mění postoj politiků k vlastním lidem? Proč je policie bezzubá, nemůže nebo nechce zakročit? Představ si Evropu před rokem a Evropu dnes, v čem se změnila a jak. Kde se najednou ztrácí hodnoty? Proč si Evropani sami sebe neváží? Proč si myslí že uprchlíci je můžou spasit? Proč je islám tak přívětivě vítán křesťanstvím? (tuhle skutečnost už vůbec nechápu, před staletími byla dlouhá válka mezi islámem a křesťanským světem a zahynulo tam spousta lidí, hodně lidí bylo odvlékáno do otroctví, tohle si nikdo nepamatuje?) Proč dnešní mladí (nevím jak ty, připadáš mi ještě jako normální holka, nezblbnutá)nemají žádný vztah k téhle zemi? Proč dnešní mladí nemají žádný smysl pro férovou hru, pro čest? (Netvrdím že všichni, to bych poškodila pár blogerek, které znám a které jsou opravdu výborné osobnosti).
Nechci ti tady dělat nějaké moralistické kázání ani tě poučovat, jen jako osůbku, která je myslící, prosím, mysli i nadále, nenech se převálcovat prvním názorem, zkus si vyhledat i jiné informace.
Hezkou adventní neděli!

30 Magdaléna Magdaléna | Web | 15. prosince 2015 v 8:20 | Reagovat

[29]: Milá Vendy, promiň, že jsem nereagovala u článku. Mám to v plánu, jen co budu mít trochu času navíc. Zkusím tedy odpovědět zatím alespoň na tohle.
Přesně jak píšeš, je to všechno složitější. Článek možná působil trochu jednostranně, neboť jeho cílem mělo být spíše uklidnění než nějaká analýza.
Co se týče vyhledávání informací, je možná na místě zmínit, že to je asi vždycky o tom, co a koho člověk poslouchá. Jsem tak trochu přesvědčená, že člověk si udělá názor, ať už jakýkoli, a v podstatě pro něj potom není problém obklopit se takovými lidmi a takovými informačními zdroji, které s tím korespondují.
Situace není vůbec tak jednoduchá a já jsem ráda, že jsi to sama napsala. Zrovna včera jsem byla na dobrovolné přednášce ústavního soudce, který mluvil o migraci a o evropských hodnotách a moc se mi líbilo, jak vyjádřil to, na co já myslím už delší dobu. V zásadě jde o to, že to dost často (dle mého skoro nepřetržitě) vypadá, jako by byly jen dvě strany, dvě možnost: "pro-uprchlická" a "anti-uprchická"... a jako by mezi tím nic nebylo a nemohlo být. Nelíbí se mi, že každý je buď sluníčkář nebo xenofob, to mi přijde strašně omezující... a celou tu debatu o tom všem to neposouvá nikam dál.
Co se týče toho, odkud a kam lidí utíkají a proč zrovna teď... Tohle je ten důvod, proč jsem nechtěla článek pojmout až tak vyhraněně, důvod, proč mi lidi jako Teeda říkají, že jsem moc měkká a beznázorová. Víš, já si v tomhle směru netroufám dělat nějaký závěr - nejsem dost dobře schopná pochopit, z toho, co si umím přečíst, co se tam v tom místě vlastně děje.. Jasně, vím, kdo s kým válčí, jaký je zhruba motiv, ale naprosto neznám celý ten lidský a sociální kontext. Proč prchají teď a proč zrovna do Německa a Belgie mi přijde celkem jasný - tyhle země jim dali signál "u nás ano, pokusíme se vám pomoci". Ty lidé moc dobře vědí, kam prchají a upřímně - já bych také neběžela a nežádala o pomoc někde, kde by mě všichni nejradši upálili. Celá tahle problematika je ovšem složitější... až nedávno jsem se například dozvěděla, že povinnost azylu a evidence má ta země, kam uprchlík vkročí jako první... v evropském případě Řecko. Už jenom z toho důvodu si myslím, že je nutné, abychom si ať už v rámci EU nebo v rámci Evropy jako takové pomáhali.
Když si představím Evropu před rokem a Evropu teď, žádný rozdíl moc nevidím. Možná se pár lidí bojí létat letadlem, aby je někdo nesestřelil, ale jinak žádné velké ohrožení pro svou osobu nevnímám. Vnímám spíš to, jak se zradikalizovala spousta lidí (i pár v mém okolí), kteří chtějí najednou hájit svou zemi a jsou velcí vlastenci. A taky se ptám proč až teď? Proč je to doteď nezajímalo? ... a je i spousta informačních zdrojů, které naprosto nechápu (videjka Tomia a spol)... Všichni tihle lidé chtějí bránit hodnoty. Ale jaké hodnoty vlastně máme? Co si tolik chráníme a před čím? ... Na tohle bych třeba chtěla slyšet odpověď i pro tebe. Neslyším od tebe prvně, že mladí lidé nemají vztah k této zemi... a musím říct, že to vnímám i celkem podobně. Nevidím totiž mnoho věcí, která by nás jako český národ spojovala. Kdyby po mně někdo chtěl, ať bráním české hodnoty, tak vlastně nevím, co mám bránit. Je to možná z velké části tím, že moje generace už nežije až tolik "jen" v České republice. Učíme se v angličtině i jiných jazycích, nespoléháme jen na česká média, vnímáme, že zahraničí není nic, co by bylo daleko a netýkalo se nás to. Z toho důvodu bych možná dokázala nalézt spíš evropské hodnoty, nebo spíš nějaké obecně lidské... ale ty české definovat moc neumím. Když mi ukážeš svůj pohled, budu jenom ráda.
Co se týče náboženských válek, přijde mi to trochu absurdní - křesťanství také zabíjelo a všichni to víme. samozřejmě vím, že islám má spoustu svých nebezpečí... ale je asi třeba položit si otázku, jak moc reálně nám hrozí. Myslím si, že Češi, na to, jak málo uprchlíků tu máme a jak málo jich sem chce, se vůči nim zbytečně moc vyhraňují. (doporučuju mrknout sem, stránka je denně aktualizovaná: http://www.rozhlas.cz/zpravy/data/_zprava/kolik-migrantu-zadrzela-v-uplynulem-tydnu-policie-zjistite-z-grafu-ktery-se-kazdy-den-aktualizuje--1560340) Jak už jsem psala na začátku, nelíbí se mi, jak je celý ten pohled pouze bipolární... Chce to společenskou debatu a když mě (a spoustu jiných lidí) někdo přesvědčí, že jsou uprchlíci opravdu tak velkou hrozbou, posune mě to třeba jinam. Momentálně tu hrozbu ale nevnímám za tak velkou, aby zničila všechno lidské, co bych chtěla, aby ve mně bylo...

31 Van Vendy Van Vendy | Web | 17. prosince 2015 v 16:37 | Reagovat

[30]: Velmi souhlasím s postřehem, že se začíná separovat společnost na Pro nebo Proti (ještě je tu pořád strana Mně je to jedno) a není nikde zlatá střední cesta. Nejsem sama, kdo si toho všiml, už jsem tu zmínku četla na pár dalšícho odkazech a teď i tady...
Chápu, že si teprve utváříš názor a taky že není lehké si vytvořit vlastní názor. Jen mám možnost číst a vidět i jiné zdroje než naše oficiální média a vidím, že se v mnohém dost rozchází. Také že mnohé vůbec nezveřejní, o mnohém se mlčí a nebo se leccos překroutí. To mi vadí tak strašně moc, protože mi to připomíná praktiky minulého režimu. Nevadila by mi pomoc uprchlíkům, pokud by to byli lidi, kteří skutečně potřebují pomoc. U mě jsou na prvním místě ženy a děti a také starší lidé, kteří potřebují pomoc. Těm bych pomoc neodmítla, ale také bych ji podmínila - pobyt jako dočasný, na určitou dobu a ne na věky. Nebo pozdní možnost zažádat si o občanství s prověřením. Jinde to není jinak, co jsem četla postřehy azylantů z naší země jinam, museli podstoupit dost dlouhou a dost obtížnou proceduru - a museli ji strpět, protože takové byly nastavené podmínky. Proč současní azylanti chtějí všechno a hned? Proč překračují hranice bez dokladu totožnosti? Kdybys někam jela bez pasu nebo bez víza, šupnou  tě zpátky a ty ani nešpitneš, protože víš, že bez pasu nemáš šanci. Jak to že oni najednou můžou všechno? A proč je v tom množství migrantů (protože to nejsou urpchlíci před válkou) takové množství mužů? Chtějí za lepším? Ale potom to jsou ekonomičtí migranti, nikoliv uprchlíci před válkou.
Proč prchají do Německa - ano, ty země jim daly signál, ale byl to signál pro syrské uprchlíky před válkou, nikoliv pro Afghánce, Pakistánce a další -ánce, kteří se na tom nabalilil. Skutečných Syřanů není ani čtvrtina z těch, kteří se do Německa dostali.
Otázka je, proč někdo musí dodržovat zákony a jiný ne. A tohle nejde omluvit válkou, protože i pro tyhle případy platí pravidla - pravidlo zastavit se v první mimoválečné zemi. Pokud jdou dál, porušují zákon a zákon se přece nemůže jednou ignorovat a pak zase dodržovat jen proto, že někdo to "cítí srdcem".
Další věc je, že někdo válečným uprchlíkům mohl pomoct přímo v uprchlickém táboře - buď jim věnovat finanční částku, která by jim usnadnila tamější pobyt a vylepšila podmínky, nebo si vybírat žadatele o azyl přímo na místě a pak vybraným umožnit přepravu. Ono když se chce, tak všechno jde, otázka je, proč se v tomhle případě nechce. A proč se to dělalo touhle formou. Toto všechno totiž smrdí ještě něčím jiným, než poukazováním na vymírající Evropu, ono by to s Evroupou nebylo tak strašné, možná je menší porodnost, v současné době, ale ono by se to zase zvedlo, myslím že nějaké pudy sebezáchovy by zafungovaly.  Zkus se zaměřit trochu na tuhle stránku, pozadí toho všeho. Kdo tak strašně stojí o to, dostat sem co nejvíc muslimů? Proč se převáželi na gumových člunech, lifrovali se jak zboží, převezli, vylodili a šupem pro další? Proč někteří lidé zůstali a v současné době se do Sýrie začínají vracet Syřané, protože začínají mít prostor pro to, začít tam znovu? Kdo je tedy ten skutečně válečný uprchlík a kdo ne?
Pokud vím, tak Česká republika chce přijmout asi 37 křesťanských rodin ze Sýrie. To si myslím že by mohla být ta střední cesta, která by se dala uskutečnit. Vybírat s rozmyslem, řešit věci na místě a hlavně snažit se ukončit tu válku a zlikvidovat ty hajzly z IS. Mimochodem hajzlové z IS jsou podporováni USA, ne-li přímo jimi stvořeni, už tohle je námět k zamyšlení.
Rozlišovat migranty ekonomické a válečno, rozlišovat, kdo má zájem na to, ničit jednu zemi za druhou, a hledat trochu příčiny je hodně nelehké a věřím že ne každý má čas s chuŤ se v tom piplat. Taky nejsem odborník na politiku a politologii a dějiny, jen vím jistě, že tohle srmdí a pořádně. Válka v Sýrii je čtyři roky, ale až letos se najednou zvedla ta mimořádná vlna. A ohlašují, že minimálně jednou tolik prchlíků přijde i příští rok - jak to vědí? Počítá někdo najisto s tím, že válka v Sýrii bude ještě další rok?  
Víš, mně připadá strašně divný to, že se Merkelová snaží nacpat do Německa tolik muslimů, když ještě před pěti lety prohlásila, že multikulturismus ve svém výsledku totálně selhal.
Proč o pět let pozděj otočila o 180 stuňů? A problémy s multikulturismem nejsou menší, naopak.
Paradoxní je, že přestože zvala válečné uprchlíky ze Sýrie (a úplně ignoruje, že se s nimi svezla vlna z úplně jiných zemí, kde se neválčí), najednou požaduje po ostatních zemích, aby se s ní o to břemeno podělily. Kdy se jich ptala na názor, když vyhlašovala tu ohromnou pozvánku? Tohle se přece nedělá a nedá se to omluvit nějakým brnkáním na soucit.
Navíc, i teď vyhlašuje, že nechce udělat žádný strop pro počet migrantů. Zešílela? Kde je chce ubytovat, kde pro ně chce najít práci? Do tohoto projektu se spláchnou příšerný peníze, odhadují to přes bilion ročně. Kde ty peníze vezmou, kdo to nakonec zaplatí?
Němci zuří a neumí se bránit. Už tam bylo několikrát zapálené azylantské zařízení. Někde zase vystěhovávají německé lidi ze státních bytů, aby tam mohli ubytovat migranty. Do jedné vesničky s počtem asi 700 lidí chtěli najednou přistěhovat víc než tisícovku migrantů - starosta z toho byl na infarkt.
Samozřejmě mezi zprávy se může zamíchat hoax nebo nějaký debil vytáhne fotku, která je staršího data a vůbec nesouvisí se současností. Ne všemu se dá věřit. Ale většina, nebo aspoň polovina, je věrohodná.
Co se týká ČR, tam zatím obavy moc nemám, sem se nikdo nedere a není to kvůli nějaké xenofobii, ale spíš proto, že tady by nedostali takové kapesné jako v Německu. Ale časem, až bude Německo přeplněné, bude to sem prosakovat, některé zákonitosti se nedají obejít. Taky se tady rýsují problémy, s tzv.muslimskou obcí a jejich mluvčí Alwarim. Asi takhle, dokud budou ve výrazné menšině, lze s nimi žít. Nedejbože že se jednou dostanou do většiny.

Moc děkuji za tvůj předchozí komentář a zrovna v souvislosti s ním jsem tě chtěla požádat o názor, co si myslíš o tzv.evropských hodnotách, co si pod tím pojmem představuješ. Protože mě to taky zaujalo. Jestli budeš mít čas a chuť, napiš mi do komentáře pod posledním článekm, který jsem psala trochu pod vlivem depky, která na mě padla z posledního vývinu událostí. Komenty jsou momentálně moderované, takže nejsou zviditelněné, budu je zveřejňovat asi v neděli nebo pondělí. Mě fakt zajímá, co si kdo pod tímhle představuje.

Asi jsem to trochu přehnala s délkou komentu, příště to snad nebude takový román :-)

32 Van Vendy Van Vendy | Web | 17. prosince 2015 v 16:54 | Reagovat

P.S. po pravdě víc než tzv.neonácci mě začínají děsit tzv.sluníčkáři, kteří, mám pocit, jako by nenáviděli tuto zem, tyto lidi i sami sebe. Jako by říkali, my jsme ten hnůj, co je potřeba spláchnout z Augiášova chléva. Jako by volali, přijďte a udělejte si tady pohodlí, my vám rádi ustoupíme.
A je mi z toho docela na zvracení. Slyšela jsi výroky takového Kocába, například? Nejsem žádnej válečník a rváč, který by bral každého po hlavě, ale myslím, že základem soužití je vzájemná ohleduplnost a slušnost, aspoň ta neutrální, člověk se nemusí v jednom kuse objímat. Ale zatraceně mi vadí, pokud někdo tu slušnost požaduje jen po jedné straně a tomu druhému dává a posyktuje naprostou volnost.
K českým hodnotám - o tom jsem tak trochu napsala v prvním komentu, který budu zveřejňovat. Ono na jedné straně jsme fakt národ švejků, kecalů, rýpalů a zlomyslných hajzlíků. Ale taky národ lidí, kteří se dokážou semknout a dokážou pomoct. A národ šikovných lidí a máme tu pěknou zemi, ikdyž bohužel čím dál víc zasíranou montážními fabrikami a solárními poli. Samozřejmě něco podobného si může říct i Němec nebo Francouz - a právem. Proč může být Němec nebo Francouz nebo Angličan nebo Novozélanďan hrdý na svou zemi a Čech ne? Evropa je celek spojený z částí, kdo se necítí součástí části, ze které vzchází, je v tom něco divného. Současně se dá cítit i součástí celku, na tom nic není, ale ignorovat zemi, kde žijeme - to je vážně smutné. A po pravdě, když odsud lidi odjíždějí a třeba se chtějí odstěhovat, protože se jim tady nelíbí, jdou zpravidla do země, která je hrdá na sebe a na své hodnoty. Které jsou ve finále stejné jako hodnoty tady - protože i tam se najdou šikovní lidé a nadaní, ale také totální vypatlanci a násilníci. Takže jaký je v tom rozdíl? Proč někomu vadí být Čechem a najednou chce být třeba Američanem?
Víš, při tom všem mudrováním si nemůžu nevzpomenout na jeden úsek v našich dějinách a na ty, kdo v tom úseku těch dějin zemřeli - ve válce. Bojovali za svou vlast, za udržení svébytnosti a taky za své rodiny. Co by říkali na dnešní situaci. Asi by si řekli, že se na to měli tenkrát vysrat a nechat Hitlera, ať opanuje celou Evropu. Možná bychom byli někde jinde než jsme dnes, možná bychom dnes všichni poslušně šprechtili  a nikoho by nenapadaly nějaké blbosti se sociálním experimentem a změnami společsnkého systému.
My ty změny ještě pár let nepocítíme, ale dojde k nim.

33 Van Vendy Van Vendy | Web | 17. prosince 2015 v 17:16 | Reagovat

Ještě k té poznámce, než zapomenu, kde se ptáš, proč se lidi zradikazovali a proč jsou najednou takoví vlastenci? Protože se cítí ohroženi. Pocit ohrožení cítí ti, kteří zažili období před 89., protože vidí stejné signály, které byly předtím. Mají totiž na jemné nuance vyvinutý čich, což chybí dnešní generaci a to nepíšu jako výtku, ale jako fakt. (Netvrdím, ani že dneešní generace nedovede rozeznat případnou hrozbu, i mezi mladými je dost lidí, kteří si dělají svůj obrázek).
Takže, pocit ohrožení. Ten pocit ohrožení není jen muslimskou vlnou, migranti vlastně jenom využívají příležitosti  která se jim naskytla. Ale ohroženi jsou spíš politikou současných vlád, tím co se děje a co se kuchtí v zákulisí. Nezlob se na mě, ale když někdo vidí násilí, které si přivlekl do země a ignoruje to, když někdo odsouvá na druhou kolej vlastní lidi, tak ti lidi se cítí ohroženi.
Nejvíc si totiž najednou ceníš věci, kterou ztrácíš. To je obecný fakt, a dá se aplikovat na cokoliv, od ztráty vzácné památky na blízkou osobu, přes zttrátu partera, rodičů nebo kohokoliv, koho jsi měla ráda, ale brala ho jako součást života, ze kterého se neodchází.
Odpověz si na otázku - co bys cítila, kdyby ti někdo, kdo se nastěhuje do tvého sousedství a dělá bordel, který ti vadí, řekl, že když se ti to nelíbí, máš se odstěhovat?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
.
Všechny texty a fotografie jsou má vlastní tvorba, prosím respektuj to. Děkuji.


.