Katalánsko OBRAZEM - Lloret de Mar

11. října 2013 v 17:06 | Magdaléna |  Cestovatelsky
Lloret je místo, kde jsme bydleli.
Lloret je místo, které se vybaví většině, když se řekne dovolená na severu Španělska.
Lloret je místo, které jsem vlastně ani pořádně neprošla.
Lloret vám nyní představuji.

Předně je třeba říci, že se jedná asi o nejznámější turistické centrum na pobřeží Costa Brava. Bohužel jsme měli málo času a tak jsem měla možnost poznat jen zlomek města a pláž. Nicméně na to, že "turistickým oblastem" až zas tak neholduji, musím říct, že krajina je opravdu rozmanitá (narozdíl třeba od Bulharska) a že v září je tam opravdu báječně.

Mám pocit, že Kasťa říkal, že pobřeží vzniklo sopečnou činností. Trochu mi to vrtá hlavou, nicméně jak jsem koupila, tak prodávám. Ať už je to tak či tak, důležité je, že je, jak překlad napovídá, dost členité a tak si své najde téměř každý. Jsou zde několika set metrové pláže, ale i skaliska a malé zátoky. Z města jde přejít rovnou na pláž a nedaleko jsou i kopce a lesíky. Koho nebaví rušné město, může zajít na okraj a užít si večeři v klidnější části města.

Milovníky písku asi trochu zklamu, protože musím přiznat, že ten zdejší je poněkud hrubý, pro někoho až škrábavý a nepříjemný. Rozhodně existují jemnější varianty. Nicméně moře je zde dokonalost. Pokud jste zvyklí na velmi, ale opravdu velmi pozvolné vstupy do vody (jako třeba v Tunisku a na ostrovech), zde je poněkud větší sráz a tudíž i lepší možnosti k zaplavání. Voda je také nádherně čistá, jedna z nejprůzrčnějších, jaké jsem kdy zažila.

Já si ale víc než písek užila skalky, kolem kterých létali racci. Byli až trochu nebezpeční, ale v podvečer to bylo moc krásné. Prázdná pláž, skály a moře jen a jen pod vámi.

Ve městě jsme mimo jiné objevili i jednu z mnoha báječných zmrzlináren. Byla docela drahá, ale za 2 eura jste si mohli vybrat, co vám na ní nasypou, nalijou atd. Navíc jste seděli obklopeni růžovou, na růžovém podsedáku s růžovou lžičkou v ruce. Bohužel jsem zapomněla, jak se tento podnik jmenoval. Pro nás je to ale Růžovka.

No a nebyla bych to já, kdybych nepřidala i pár jídelních fotek. Tahle je pořízená na střeše u bazénu (aneb i v levném penzionu si můžete připadat jak v pětihvězdě). Je na ní F., se kterým jsem vařila oběd. Krevetky, chobotničky, šproty (nemám tušení, jak se jím říká česky ani španělsky), ke kterým jsme přidali olivy, salát, bagetky a Lucka udělala kus kus. Bylo to senzační. Je to báječný pocit, když jíte mořské plody a pak si zaplavete.

Nicméně chtěli jsme i typickou kuchyni a tak jsme se skamarádili s holkama z druhé školy a zašli na večeři. Jakožto studenti jsme se řídili hlavně cenou, ale musím říct, že jsme nevybrali špatně. Objednala jsem dvě peally pro dva a číšníka poprosila o sangrii. Ten mi ale vysvětlit, že půl litru nám asi stačit nebude. To jsme ještě nevěděli, že ty litry vypijeme dva. Jídlo chutnalo senzačně, moc jsme si pochutnali a i atmosféra byla báječná. Večeře v jižních státech prostě nemají chybu.

Tady jedna fotka z toho, co jsem měla na talíři. Samozřejmě - když se bojíte, že dostanete něco s klepítkama, splní se vám to. F. mě ale naučil, jak si s klepítkáčem poradit a já to nějak zvládla.

Ten večer pak pokračoval ještě v samoobsluze, za pláži, na promenádě... Byl z toho takový krásný průšvih, ale proč ne. Senzační vzpomínky, báječná noc :) Víc říkat netřeba :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kiss Kiss | Web | 11. října 2013 v 17:08 | Reagovat

Nádherné fotky a určite aj miesto, kde človek zabudne na všetky starosti ;)

2 Kariol Kariol | 11. října 2013 v 18:32 | Reagovat

Na to, že sis to místo neprošla kompletně celé, máš spoustu fotek i příběhů s nimi spojených. :)

3 Sentencia Sentencia | Web | 13. října 2013 v 10:51 | Reagovat

zní to všechno úplně pohádkově :). Mrzí mě, že my se školou žádné takové výlety nezažili. Vždycky to byly maximálně dvoudenní akce někde v Česku. Do Španělska bych se jednou taky moc ráda vydala.
PS: průšvihy ke školním akcím zkrátka patří a věř mi, že bez nich by to nebylo ono :)

4 A.T. A.T. | Web | 14. října 2013 v 9:56 | Reagovat

Tvoje povídání je kouzelné, stejně jako přiložené fotky.
Španělsko, a konkrétně Katalánsko je jeden z mých cestovatelských snů. Místo, kam se (doufám) příští prázdniny podívám. A to nejen kvůli tomu, že je katalánsko rodným místem Salvatora Dalího (jehož tvorba a život mě zkrátka pohltili).

P.S: Ty mořské plody vypadají skvěle! Sbíhají se mi sliny!

5 Fantaghira Fantaghira | Web | 15. října 2013 v 19:43 | Reagovat

V Lloretu jsem kdysi dávno taky byla. Pamatuju si, jak jsme tam někam chodili na horkou čokoládu, která byla tak hustá, že v ní stála lžička. Bylo to spíš jídlo než pití. Jo, v Lloretu bylo hezky :)

6 Magdaléna Magdaléna | Web | 15. října 2013 v 22:16 | Reagovat

[1]: Jo, to jo :)

[2]: No, o prožívání příběhů nouze nebyla :) ale to neprojití mě trochu mrzí (ale jak se znám utratila bych spoustu peněz, takže tak je to lepší :) )

[3]: No, tohle byla školní akce - ale taková trochu jiná, krapet volnější... a celkově odlišná od jiných zájezdů... ale je fakt, že možností jezdit máme nepřeberně. Je to závislé jen a jen na penězích...
P.S. No jasně :) ale ty rána jsou zlo

[4]: Děkuji moc... No, Savatora taky můžu - a neboj, nevynechala jsem ho, takže se tady také brzy objeví :) Na jeho muzeum zapomenout prostě nejde.
P.S. Konečně mi někdo rozumí!! :)

[5]: Jo, to bylo :) na čokoládu jsem nenarazila, tak třeba příště :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Všechny texty a fotografie jsou má vlastní tvorba, prosím respektuj to. Děkuji.